У ГРОМАДІ СТВОРЕНО УПРАВЛІННЯ ФІНАНСІВ
Шановні жителі громади!
Згідно рішення сесії № 53 третьої сесії Старосинявської селищної ради від 29 грудня 2015 року створено самостійний структурний підрозділ виконавчого комітету Старосинявської селищної ради.
Щодо стану виконання бюджету ОТГ Старосинявська селищна рада за січень-березень 2016 року інформує:
Дохідна частина загального фонду бюджету об`єднаної територіальної громади на 2016 рік затверджена в сумі 66428,9 тис.грн., в тому числі власні доходи сумі 25141,5 тис.грн., що становить 37,8%, освітня субвенція в сумі 23749,1 тис.грн. або 35,8%, медична субвенція в сумі 12717,3 тис.грн. або 19,1 % та базова дотація в сумі 4821,0 тис.грн. або 7,3 відсотків від загальної суми доходів.
До загального фонду бюджету громади у січні – березні поточного року надійшло податків та зборів без врахування міжбюджетних трансфертів в сумі 5904,0 тис.грн., що становить 130,9 % (+1393,9 тис.грн.) до показників, затверджених селищною радою на січень-березень 2016 року (план на січень-березень – 4510,1 тис.грн.).
Податок на доходи фізичних осіб зберігає позицію найвагомішого за обсягами джерела наповнення дохідної частини бюджету ОТГ, питома вага якого складає 52,2 % (надійшло 3263,7 тис. грн.).
До відповідного періоду минулого року надходження податку зросли на 1274,2 тис.грн. або на 64 %.
Важливим джерелом доходів місцевого бюджету є плата за землю, надходження якої склали 1145,0 тис.грн. і зросли до відповідного періоду минулого року на 200,8 тис.грн. або на 21,3 відсотка. Питома вага податку у загальній сумі доходів загального фонду бюджету громади склала 19.4 відсотка.
Ще одним важливим за обсягом джерелом доходів місцевих бюджетів є єдиний податок платників IV групи (фіксований сільськогосподарський податок), питома вага якого в загальній сумі доходів загального фонду складає 7.4 відсотка. Надходження єдиного податку склали 435,4 тис.грн. і зросли до відповідного періоду минулого року на 32,7 % (+ 107,4 тис.грн.).
За обсягом надходжень акцизний податок також займає важливу позицію (надійшло податку 386,4 тис.грн.). До показників, затверджених селищною радою на звітний період, виконання податку склало 131,7 % (+ 93,0 тис.грн.). До відповідного періоду минулого року надходження податку зросло на 212,6 тис.грн., питома вага податку у загальній сумі доходів загального фонду селищного бюджету складає 6,5 відсотка.
Надходження по податку та збору на доходи фізичних осіб за 2015 рік становлять 11539,2 тис.грн., що більше відповідного показника 2014 року на 272,2 тис.грн. або темп приросту склав 2,4 % до надходжень за січень - грудень 2014 року. До планових показників виконання податку на доходи фізичних осіб складає 106,8 відсотків. У 2016 році, враховуючи збільшення ставки оподаткування з 15 до 18 відсотків, річні планові показники затверджені в сумі 13126,4 тис.грн., що становить 13,8 відсотків до фактичних надходжень податку за 2015 рік.
Відповідно до показників за 2014- 2016 роки відмічається ріст доходів у розрахунку на 1 жителя. Так у 2014 році доходи на 1 жителя становили 744,5 грн., вже у 2015 році доходи збільшилися на 432,4 грн. або ріст склав 54 відсотки. До показників доходів, які затверджені на 2016 рік, доходи на 1 жителя громади очікуються в сумі 1220,46 грн. або збільшаться на 4 відсотки до плану.
За підсумками шести місяців 2016 року планується додаткові надходження до бюджету громади в сумі понад 3 млн. грн.
Загальний обсяг видатків селищного бюджету на 2016 рік затверджено в сумі 67257,1 тис.грн., в т.ч. обсяг видатків загального фонду бюджету складають 66328,9 тис.грн. та видатки спеціального фонду – 928,2 тис.грн.
На захищені видатки спрямовано коштів загального фонду в обсязі 57268,0 тис.грн. грн. або 86,3 % від загального обсягу видатків загального фонду, в тому числі на:
- оплату праці з нарахуваннями – 46801,6 тис. грн. Питома вага у загальній сумі видатків загального фонду бюджету громади складає 70,6 відсотка.
- соціальне забезпечення – 420,5 тис. грн., Питома вага у загальній сумі видатків загального фонду бюджету громади складає 0,6 відсотка.
- оплату комунальних послуг та енергоносіїв – 8447,8 тис. грн., питома вага у загальній сумі видатків загального фонду бюджету громади складає 12,7 відсотка.
- продукти харчування – 1301,1 тис. грн., питома вага у загальній сумі видатків загального фонду бюджету громади складає 2,0 відсотка.
- медикаменти та перев’язувальні матеріали – 297,0 тис. грн., питома вага у загальній сумі видатків загального фонду бюджету громади складає 0,4 відсотка
В 2016 році на утримання установ та закладів освіти спрямовано 54,8 відсотка загального обсягу видатків, охорони здоров’я – 25,3 відсотка, культури і мистецтва – 5,7 відсотка, фізичної культури і спорту – 1,3 відсотка, органів місцевого самоврядування – 6,7 відсотка.
В бюджету на 2016 рік на утримання установ органів місцевого самоврядування на поточний рік у бюджеті передбачено по загальному фонду 4394,0 тис.грн. У порівнянні з 2015 роком обсяг видатків по загальному фонду зменшився на 302,6 тис.грн., або на 6%, в зв’язку зі створенням об’єднаної територіальної громади.
На фінансування галузі ,,Освіта” передбачено видатків по загальному фонду в сумі 36321,4 тис.грн. У порівнянні з 2015 роком обсяг видатків по загальному фонду збільшився на 607,3 тис.грн., або на 1,7%.
По галузі ,,Охорона здоров’я” передбачено видатків по загальному фонду в сумі 16908,3 тис.грн. У порівнянні з 2015 роком обсяг видатків по загальному фонду збільшився на 489,3 тис.грн., або на 3%.
На утримання установ та закладів культури на поточний рік у бюджеті передбачено по загальному фонду 3558,9 тис.грн. У порівнянні з 2015 роком обсяг видатків по загальному фонду зменшився на 649,6 тис.грн., або на 15% за рахунок проведеної оптимізації установ.
Бюджет громади на 2016 рік збалансований. В повній мірі передбачені кошти на оплату праці працівників бюджетних установ, енергоносії та інші першочергові витрати.
Крім того, бюджету Старосинявської громади в 2016 році передбачені кошти у вигляді субвенції з Державного бюджету на формування інфраструктури в сумі 17605,7 тис.грн. Дані кошти будуть спрямовані на реконструкцію, капітальний ремонт об’єктів комунальної власності селищної ради, ремонт доріг, закупівлю спеціальної техніки для комунального підприємства, реконструкцію водогону та інші об’єкти, які є важливими для громади та її жителів.
Мирослава Кузьмич,
начальник управління фінансів виконавчого комітету
Старосинявської селищної ради.