Фото без описуПісля перейменувань назви вулиць, провулків, проїздів у багатьох жителів громади цей факт викликав занепокоєння: у скільки їм обійдеться зміни назв вулиць та, зрештою, що їм робити в цій ситуації? Комісія з упорядкування найменувань вулиць селищної ради підібрала добірку запитань та відповідей, що найбільше хвилюють жителів громади.

1.Місце реєстрації (так звана «прописка»), штамп у паспорті обов’язково змінювати не потрібно

-По-перше, зміна назви вулиці не є зміною місця проживання, а, по-друге, чинним законодавством не передбачено обов’язку змінювати «штамп» у паспорті у зв’язку зі зміною назви вулиці.

Перереєстрація місця проживання особи може відбуватися під час заміни паспорта, вклеювання нових фотокарток, зміни прізвища тощо, тобто коли в особи виникає потреба».

 Таким чином, після перейменування вулиці ніхто не мусить бігти до міграційної служби, щоб зробити відмітку про нову адресу.

Фото без опису2. Обов’язково вносити зміни до документів на житло, нерухомість не потрібно

 -Чинним законодавством не передбачена необхідність внесення змін до документа про право власності на нерухоме майно (свідоцтво про право власності, свідоцтво про право на спадщину, договір купівлі-продажу, дарування тощо) у зв’язку з перейменуванням вулиці, на якій розміщена нерухомість. Тому документи залишаються чинними й ніхто не має права вимагати їх заміни. Більше того, стаття 19 Конституції України гарантує, що ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

Водночас, за власною ініціативою або у разі потреби (купівлі-продажу, дарування тощо) власник майна, стосовно якого відбулися зміни в назві вулиці, має право звернутися до органу держреєстрації прав на нерухоме майно із заявою про внесення змін. Під час продажу або іншого відчуження нерухомого майна, ці документи будуть замінюватися за загальною процедурою.

Зміни до документів про право власності на нерухоме майно необхідно буде вносити лише якщо власник захоче продати, подарувати або передати у спадок свою нерухомість. У такому випадку в документах, які будуть оформлюватися на нового власника, вже буде вказана нова назва. Проте на вартості послуг нотаріуса це не позначатиметься: покупець і продавець платитимуть нотаріусові таку ж суму, як і в тих випадках, коли назва вулиці не змінюється».

3.Як потрібно діяти підприємцям у зв’язку з перейменуванням?

-У разі перейменування вулиць, виникає необхідність змін у найменуванні чи відомості про місцезнаходження юридичної особи шляхом внесення відповідних змін до її установчих документів та змін до відомостей про фізичну особу-підприємця, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб.

При цьому суб’єкти підприємницької діяльності  зможуть змінити дані про назву вулиці і в загальному порядку при внесенні ними чергових змін до своїх установчих документів, пов'язаних зі зміною складу учасників (засновників, власників), структури управління, розміру статутного фонду, зміни видів економічної діяльності тощо.

Щоправда, певних додаткових витрат можуть зазнати ті юридичні особи та фізичні особи-підприємці, які мають бланки і штампи зі старими назвами. Проте, далеко не всі вони мають печатки і штампи, оскільки для багатьох категорій суб’єктів підприємницької діяльності  ці атрибути  не є обов'язковими. Окрім того, більшість юридичних осіб друкують свої бланки на звичайному робочому принтері, тому для заміни назви чи адреси в тексті достатньо, щонайбільше, декількох хвилин.

4.Вулицю перейменували, чи призначать субсидію?

-Субсидію отримаєте. Про зміну назви вулиці повідомляються всі державні органи, соціальні служби тому вони мають приймати документи як із новими назвами у адресах, так і зі старими. Усі реєстри громадян мають бути приведені у відповідності до нових назв, певний час там паралельно «співіснуватимуть» старі та нові назви. Тому зміна найменування вулиці не є підставою для відмови в отриманні субсидії.

5.Змінилася назва вулиці, що робити з документами ?

За даними обласних державних адміністрацій під час декомунізації було перейменовано 51 493 вулиці, провулки, площі та інші населені пункти. Саме тому у громадян виникає питання, чи потрібно переоформлювати правовстановлюючі документи на нерухомість?

Після перейменування вулиці такі правовстановлюючі документи: свідоцтво про право власності, свідоцтво про право спадщини, договір купівлі-продажу, договір міни, договір дарування – не потребують зміни , вони є чинними.

Якщо ж плануєте продати чи подарувати нерухоме майно, Ви можете звернутися до органу державної реєстрації прав на нерухоме майно та написати заяву з проханням внести зміни до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно у зв’язку із зміною назви вулиці. Під час продажу квартири необхідно звернутися до Департаменту містобудування та архітектури свого міста або району та отримати довідку, що засвідчує перейменування вулиці. Слід відмітити, якщо вулицю перейменували у рамках декомунізації , то реєстраційний збір за проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичних осіб та зміни місцезнаходження юридичної особи, а також місця проживання фізичної особи не стягується.

Для здійснення нотаріальних дій із нерухомістю (продаж, успадкування, дарування) достатньо мати правовстановлюючі документи зі старою назвою вулиці та довідку про перейменування вулиці. На підставі цього нотаріус завірить документи і видасть правовстановлюючий документ новому власнику із зазначенням нової назви вулиці.

 

Комісія з упорядкування найменувань

вулиць селищної ради