Фото без описуДосягнуті у попередні роки домовленості між Україною та Республікою Польща щодо підготовки проекту «Розроблення інтегрованої стратегії просторового розвитку території уздовж державного кордону України та Польщі» набирають конкретніших обрисів.

Увагу цьому питанню приділила українсько-польська Міжурядова Координаційна Рада з питань міжрегіонального співробітництва, 15-те засідання  якої відбулося в м. Збараж 21-22 березня.

Українську частину Ради очолив перший заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України В’ячеслав Негода.

Польську частину Ради очолила заступник Міністра внутрішніх справ та адміністрації Республіки Польща Рената Щенх.

За словами В’ячеслава Негоди, Рада запропонувала більш глибоко опрацювати питання щодо визначення потенційного розміщення туристичних, піших та велосипедних пунктів перетину кордону.

«Першим етапом виконання робіт визначено розроблення Концепції просторового розвитку територій, розташованих уздовж державного кордону України та Республіки Польща. Над конкретизацією документу працюватиме робоча група, яку створимо найближчим часом», - поінформував Голова української частини Ради.

Польська Сторона взяла на себе зобов'язання щодо вирішення фінансових питань реалізації проекту «Концепції просторового розвитку території уздовж державного кордону України та Польщі».

В’ячеслав Негода нагадав, що тривалий час прикордонні райони України в переважній більшості занепадали. За часів СРСР їх розвиток стримувала політика «залізної завіси» - у прикордонні не розміщувалися крупні промислові підприємства, вигоди транзитного положення цих районів штучно стримувались. Це призводило до відтоку населення і прикордонний регіон перетворився на депресивний. З часу відновлення незалежності України, за його словами, ситуація змінилася. Але наразі відсутня цілеспрямована державна політика щодо просторового планування прикордонних районів у поєднанні з просторовим розвитком Європейського Союзу. Входження Республіки Польща до ЄС створює нові виклики для подальшого розвитку прикордонних районів України – неконтрольована трудова міграція, ускладнення регулювання проблем транспортних потоків та ін.

Він наголосив, що вирішення проблеми полягає в координації дій між Україною та Польщею на державному та регіональному рівнях шляхом розроблення та схвалення інтегрованої стратегії просторового розвитку територій уздовж державного кордону України та Польщі. Україна вже приступила до підготовки проекту цього документу, який виконує Український державний науково-дослідний інститут проектування міст «Діпромісто» імені Ю.М. Білоконя.

Фото без описуДиректор «Діпромісто» Іван Шпилевський повідомив, що серед інших, названа стратегія має запропонувати вирішення таких питань як обґрунтування розміщення на території прикордонного регіону нових індустріальних парків, технопарків, логістичних центрів та ін. Документ також має обґрунтувати  розвиток туризму та рекреації і визначити ключові заходи з охорони навколишнього середовища. Ключовим аспектом розвитку прикордонного регіону Іван Шпилевський назвав формування його планувальної структури. В її основу будуть покладені міжнародні транспортні коридори Крітський №3, Крітський №5, Балтійсько-Чорноморський, ViaCarpathia, меридіальний автомобільний коридор та транзитний залізничний з європейською колією з Польщі в Румунію.

За його словами, підготовці якісної стратегії сприятиме розробка спільної Концепції просторового розвитку територій уздовж державного кордону України та Польщі. Він поінформував, що в найближчі два місяці у Львові планується засідання українсько-польської комісії з просторового планування і припустив, що саме тоді і відбудеться старт робіт з підготовки Концепції.

Питання модернізації існуючих пунктів пропуску через державний кордон та можливості будівництва нових пунктів обговорили на 15-му засіданні українсько-польської Міжурядової Координаційної Ради з питань міжрегіонального співробітництва.

Рада засідала у м. Збараж Тернопільської області протягом 21-22 березня.  Українську частину Ради очолив перший заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України В’ячеслав Негода. Польську частину Ради очолила заступник Міністра внутрішніх справ та адміністрації Республіки Польща Рената Щенх.

Зокрема обговорили плани реалізації проекту модернізації інфраструктури у пункті пропуску «Краківець-Корчова» та створення тимчасової інфраструктури в його рамках на період будівництва ділянки для оформлення легкового автотранспорту  та автобусів на відрізку дороги М10/А4. Українська сторона запропонувала влаштувати тимчасову ділянку дороги від точки стику доріг М10/А4 вздовж лінії кордону до діючої частини пункту пропуску (на українському боці кордону) для проїзду виключно легкового автотранспорту.

Фото без опису«Підготовчі роботи зі створення тимчасової інфраструктурі вже розпочаті. Бачимо необхідність розмежування легкового і вантажного напрямків в автомобільному пункті пропуску «Краківець-Корчова». Рада сьогодні рекомендувала пришвидшити з української Сторони виконання робіт, пов’язаних із влаштуванням ділянки для легкового автотранспорту  та автобусів на відрізку дороги М10/А4. Такі ж рекомендації і щодо модернізації української частини пункту пропуску «Устилуг–Зосін», - поінформував В’ячеслав Негода.

За його словами, у квітні цього року запланована зустріч експертів обох Сторін, які проаналізують потреби та можливості будівництва нових пунктів пропуску «Лопушанка – Міхновець» та «Адамчуки – Збереже».

Українсько-польська Міжурядова Координаційна Рада наголосила на необхідності пришвидшити початок будівництва пункту пропуску «Нижанковичі - Мальховичі» та завершення процесу нормативного врегулювання запровадження в ньому пішохідного руху.

Сторони обговорили і питання розвитку мережі залізничних сполучень через українсько-польський державний кордон та  найближчі перспективи започаткування залізничного сполучення «Хирів – Загуж», «Ніжанковичі – Перемишль».

Міжурядова Координаційна Рада приділила увагу також питанням транскордонного співробітництва, просторового планування, рятування та захисту населення в умовах надзвичайних ситуацій, запобігання та протидії правопорушення під час перетинання українсько-польського кордону. Обговорили сторони і хід виконання Програми транскордонного співробітництва Польща-Білорусь-Україна 2014-2020.