Аналіз регуляторного впливу проекту рішення Старосинявської селищної ради «Про затвердження Положення про порядок відчуження (приватизації) комунального майна Старосинявської селищної ради (малу приватизацію)»
Цей аналіз регуляторного впливу (надалі - Аналіз) розроблений у відповідності і з дотриманням вимог Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" від 11.09.03 р. № 1160-IV, Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та з урахуванням норм Закону України «Про приватизацію державного і комунального майна» (далі – Закон), Постановою Кабінету Міністрів України від 10.05.2018 р. № 432 «Про затвердження Порядку проведення електронних аукціонів для продажу об’єктів малої приватизації та визначення додаткових умов продажу» (далі – Порядок № 432) та з урахуванням Методики проведення аналізу впливу регуляторного акту, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.04 р. № 308 (зі змінами) та визначає правові та організаційні засади реалізації проекту рішення селищної ради «Про затвердження Положення про прядок відчуження (приватизації) комунального майна Старосинявської селищної ради (малу приватизацію)», як регуляторного акту.
Назва регуляторного акту – проєкт рішення Старосинявської селищної ради «Про затвердження Положення про порядок відчуження (приватизації) комунального майна Старосинявської селищної ради (малу приватизацію)».
Регуляторний орган – Старосинявська селищна рада.
Розробник документа – відділ містобудування, архітектури, комунального майна, житлово – комунального господарства та благоустрою виконавчого комітету Старосинявської селищної ради.
Відповідальна особа:
Контактний телефон: +38096 939 15 00;
е-mail: selichna_ss@ukr.net
1. Опис проблеми
Питання відчуження (приватизації) комунального майна Старосинявської селищної ради наразі не врегулювано.
Важливість проблеми полягає в забезпеченні і ефективному використанні комунального майна Старосинявської селищної ради, збільшення потенційних джерел надходжень фінансових ресурсів до селищного бюджету.
Для розв’язання проблеми необхідно затвердити Положення про порядок відчуження (приватизації) комунального майна Старосинявської селищної ради згідно чинного законодавства. Проект рішення розроблено відповідно Закону України «Про приватизацію державного і комунального майна» №2269-VІІІ від 18.01.2018р., Порядку проведення електронних аукціонів для продажу об’єктів малої приватизації, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №432 від 10.05.2018 р.
2. Цілі державного регулювання
Відповідно Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про приватизацію державного і комунального майна» затвердження Положення про порядок відчуження (приватизації) комунального майна відноситься до повноважень органів місцевого самоврядування і підлягає державному регулюванню.
Цілями регулювання є:
- підвищення прозорості дій органів місцевого самоврядування при вирішенні питань, пов’язаних з відчуженням об’єктів комунальної власності шляхом встановлення конкретного порядку;
- забезпечення ефективного використання майна комунальної власності;
- відкритість процедури розгляду питань, пов’язаних з об’єктами комунальної власності;
- забезпечення доступності інформації про порядок відчуження (приватизацію) об’єктів комунальної власності.
3. Альтернативні способи досягнення встановлених цілей
В якості альтернативних способів можна розглянути наступні ситуації.
Вид альтернативи |
Опис альтернативи |
Альтернатива 1. Не приймати запропонований регуляторний акт |
Відсутність можливості проведення аукціону продажу майна комунальної власності територіальної громади в електронній формі. |
Альтернатива 2. Прийняття даного акта, яким і пропонується затвердити Положення про порядок відчуження (приватизації) комунального майна Старосинявської селищної ради |
Забезпечення застосування сучасних технологій продажу майна комунальної власності з дотриманням умов, передбачених Порядком проведення електронних аукціонів для продажу об’єктів малої приватизації, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №432 від 10.05.2018 р. |
Визначена проблема не може бути вирішена за допомогою ринкових механізмів, так як жоден ринковий механізм не передбачає реалізації права селищної ради володіти, доцільно, ефективно користуватися та розпоряджатися за своїм розсудом і в своїх інтересах майном, що належить їй, як безпосередньо, так і через виконавчі органи.
Впровадження даного регулювання шляхом прийняття положення є доцільним. Даний регуляторний акт спрямований на досягнення чітко визначеної мети – удосконалення механізму вирішення питань, пов’язаних з відчуженням об’єктів комунальної власності та забезпеченні прозорості даного процесу.
Отже, запровадження даного проекту регуляторного акта є обґрунтованим способом досягнення визначених цілей та таким, що забезпечить виконання органом місцевого самоврядування покладених на нього зобов’язань та повноважень.
4. Механізми та заходи,
які пропонується застосувати для розв'язання проблеми
Проект рішення визначає механізм та можливість переходу права власності на об’єкти комунальної власності селищної ради від комунальної до приватної з урахуванням законодавчих норм. Даний документ запобігатиме зловживанням та корупційним діям у питаннях, пов’язаних з відчуженням (приватизацією) об’єктів комунальної власності.
З метою отримання зауважень та пропозицій проект регуляторного акта «Про затвердження Положення про порядок відчуження (приватизації) комунального майна Старосинявської селищної ради (малу приватизацію)» виноситься на громадське обговорення шляхом оприлюднення в засобах масової інформації.
Сесія селищної ради, керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», Законом України «Про приватизацію державного і комунального майна», враховуючи результати обговорення, приймає рішення щодо затвердження Положення про порядок відчуження (приватизації) комунального майна Старосинявської селищної ради (малу приватизацію).
Після прийняття рішення підлягає оприлюдненню в засобах масової інформації.
5. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття регуляторного акта
Цілі можуть бути досягнуті, оскільки у випадку прийняття рішення «Про затвердження Положення про порядок відчуження (приватизації) комунального майна Старосинявської селищної ради (малу приватизацію)» стане можливим упорядкування процесу приватизації об’єктів комунальної власності Старосинявської селищної ради.
Зовнішнім фактором, який може вплинути на дію регуляторного акту, є зміни діючого законодавства.
6. Очікувані результати від прийняття регуляторного акта
Очікувані результати прийняття рішення визначено із застосуванням методу аналізу вигоди та витрат:
Вигоди |
Витрати |
Орган місцевого самоврядування |
|
- зростання надходжень до селищного бюджету від продажу об’єктів нерухомого майна комунальної форми власності; - упорядкування відносин між суб’єктами у сфері приватизації комунального майна; - дотримання вимог чинного законодавства з регулювання приватизації комунального майна |
Витрати не передбачаються |
Суб’єкти господарювання |
|
- упорядкування відносин між суб’єктами у сфері приватизації комунального майна; - розвиток інфраструктури на території Старосинявської селищної ради, отримання вигоди в разі придбання об’єктів приватизації комунального майна |
Витрати в разі придбання об’єктів приватизації комунального майна |
Населення |
|
- упорядкування відносин між суб’єктами у сфері приватизації комунального майна; - розвиток інфраструктури на території Старосинявської селищної ради, отримання особистої вигоди в разі придбання об’єктів приватизації комунального майна |
Витрати в разі придбання об’єктів приватизації комунального майна |
7. Строк дії регуляторного акта
Строк дії регуляторного акта не обмежено конкретним періодом, із можливістю внесення до нього змін та його відміни у разі зміни чинного законодавства чи в інших необхідних випадках. Зазначений проект нормативно-правового акта є загальнообов’язковим до застосування на території Старосинявської селищної ради.
8. Показники результативності акта
Показниками ефективності регуляторного акту будуть:
– надходження до селищного бюджету від продажу об’єктів нерухомого майна комунальної форми власності;
– позитивна тенденція зростання надходжень до селищного бюджету від продажу об’єктів нерухомого майна комунальної форми власності протягом довгострокового періоду.
9. Заходи з відстеження результативності регуляторного акта
Повторне відстеження результативності дії регуляторного акта здійснюється через рік з дня набрання чинності акта.
Періодичне відстеження результативності проводиться раз на кожні три роки з дня закінчення заходів з повторного відстеження.
10. Інформація про спосіб надання зауважень та пропозицій
Зауваження та пропозиції від фізичних та юридичних осіб, суб’єктів господарювання, їх об’єднань приймаються протягом одного місяця з дня оприлюднення проекту регуляторного акта та відповідного аналізу регуляторного впливу за адресою: вул. І. Франка, 8, с-ще Стара Синява, Хмельницький район, Хмельницька область, 31400 - Старосинявська селищна рада.
Начальник відділу містобудування,
архітектури, комунального майна,
житлово – комунального господарства
та благоустрою виконавчого комітету
Старосинявської селищної ради Олег НІКОЛАЄЦЬ