1.Визначається проблема, яку передбачається розв'язати шляхом державного регулювання

Законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про житлово-комунальні послуги», визначено повноваження органів місцевого самоврядування в частині встановлення економічно обґрунтованих тарифів на житлово-комунальні послуги, у тому числі на послуги з вивезення побутових відходів.

Послуги з вивезення побутових відходів надає КП «Старосинявський комунгосп». На сьогодні діють тарифи на послуги з вивезення побутових відходів, які уведено в дію рішенням виконавчого комітету Старосинявської селищної ради № 02/2020 від 05.03.2020 року.

Згідно з проведеним КП «Старосинявський комунгосп» аналізом фактичних доходів і витрат послуг з вивезення та захоронення побутових відходів, у зв’язку зі збільшенням розміру мінімальної заробітної плати з 4723,00 грн до 6000,00 грн. та ростом вартості енергоносіїв, матеріалів, послуг необхідно встановити нові тарифи для надання таких послуг.

На сьогодні, діючий тариф на послуги з вивезення побутових відходів не відповідає фактичним витратам підприємства, зокрема вартість автопослуг з вивезення побутових відходів зросла на 12,3%, вартість автопослуг - на 28,5%, на 9,3% збільшена основна заробітна плата працівників, на 42,1% зросли витрати на придбання матеріалів послуги з вивезення побутових відходів, тощо.

Відповідно до Закону України «Про житлово-комунальні послуги», враховуючи вимоги постанов Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 №869 «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги», від 26 липня 2006 року №1010 «Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги з вивезення побутових відходів» виконавцем послуг з вивезення побутових відходів – КП «Старосинявський комунгосп», проведено обрахування складових (заробітна плата, паливно-мастильні матеріали, тощо) тарифів на послуги з вивезення побутових відходів в населених пунктах Старосинявської селищної ради.

Перегляд тарифів на послуги з вивезення побутових відходів дозволить КП «Старосинявський комунгосп» стабілізувати фінансовий стан підприємства, підвищити якість надання послуг з вивезення побутових відходів та рівень організації робіт у сфері поводження з побутовими відходами, сприятиме поліпшенню санітарно-епідеміологічного стану на території громади.

 

2. Мета регулювання:

Метою регуляторного акта є приведення діючих тарифів на послуги з вивезення побутових відходів до економічно обґрунтованих відповідно до вимог постанов Кабінету Міністрів України від 26 липня 2006 року №1010 «Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги з вивезення побутових відходів», від 01 червня 2011 року №869 «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги».

 3.Визначення та оцінка усіх прийнятих альтернативних способів досягнення зазначених цілей.

В якості альтернативи до запропонованого регулювання розглянемо можливі альтернативні способи:

 1. Залишити без змін діюче рішення селищної ради від  05.03.2020 року № 02/2020 «Про коригування тарифів на вивезення твердих побутових відходів».

Альтернативу відхилено у зв’язку з тим, що діючий тариф не відповідає фактичним витратам підприємства з надання послуг. Різниця в тарифах на послуги з вивезення побутових відходів виникла у зв’язку з невідповідністю їх фактичної вартості, вартості складових витрат (підвищення мінімальної заробітної плати, зміна цін на паливно-енергетичні та матеріальні ресурси).

 2. Наступною альтернативою врегулювання даного питання може бути прийняття рішення селищної ради «Про затвердження тарифів на вивезення твердих побутових відходів».

Оцінюючи зазначені альтернативи, перевага була віддана останній альтернативі, через те, що у випадку вибору першого варіанту порушується принцип беззбитковості роботи підприємства, погіршується його матеріальне становище, що може привести до банкрутства. В другому випадку підвищення тарифу дозволить досягти мети можливо в коротший термін, з урахуванням особливостей ситуації, яка склалася, та стабілізувати роботу підприємства.

 4.Механізми та заходи, які пропонуються для розв’язання проблеми.

При ухваленні запропонованого регуляторного акта будуть діяти такі механізми та заходи, що забезпечать розв’язання визначених проблем стосовно надання послуг з вивезення побутових відходів:

- процедури коригування індивідуальних складових витрат, що сприятиме забезпеченню економічної обґрунтованості та прозорості запровадження зазначеного механізму на послуги;

- підвищення рівня організації робіт та якості послуг;

- урегулювання відносин між виконавцем послуг і споживачами;

- стабілізація фінансового стану підприємства-виконавця послуг з вивезення побутових відходів.

 5.Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта

Досягнення встановлених цілей можливе завдяки ухваленню запропонованого регуляторного акта, що надасть можливість забезпечити врегулювання відносин між виконавцем послуг та споживачами, стабілізацію фінансового стану підприємства-виконавця послуг з вивезення побутових відходів, установлення економічно обґрунтованих тарифів на послуги з вивезення побутових відходів.

 

6.Очікувані результати прийняття запропонованого регуляторного акта.

 

Вигоди

Витрати

Сфера інтересів місцевої влади  

Підвищення якості надання послуг з вивезення побутових відходів

Процедура розробки регуляторного акта

(витрати робочого часу спеціалістів пов'язані з підготовкою регуляторного акта). Ріст додаткових витрат з оплати послуг бюджетними установами, організаціями: з вивезення побутових відходів на 38,00 грн. за 1 куб.м

Сфера інтересів суб’єктів господарювання

Урегулювання відносин між виконавцем послуг та споживачами.


 

Стабілізація фінансового стану підприємства-виконавця послуг з вивезення побутових відходів. 

Суб’єкт господарювання-споживач послуг з вивезення побутових відходів несе витрати, пов’язані з оплатою таких послуг:

з вивезення побутових відходів на 38,00 грн. за 1 куб.м

 

Сфера інтересів громадян

Підвищення рівня якості організації робіт у сфері поводження з побутовими відходами, поліпшення санітарно-епідеміологічного стану населеного пункту

Додаткові витрати з оплати послуг:

з вивезення побутових відходів на 18,00 грн. за 1 куб.м. або на 6 грн. на 1 людину.

 7.Оцінка ризику впливу зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

На дію регуляторного акта можливий вплив зовнішніх чинників, таких як зміни та доповнення до чинного законодавства України, зміна ринкових цін на енергоносії, матеріали та послуги, що входять до структурних складових частин тарифу і не залежать від діяльності підприємства. У подальшому внесення змін до зазначеного рішення можливе в разі зміни вимог чинного законодавства України, виникнення необхідності в нормативному врегулюванні певних правовідносин, або інших обєктивних причин за обгрунтованим зверненням підприємства з дотриманням встановлених законодавством процедур.

 8. Обґрунтування строку дії запропонованого регуляторного акта

Термін дії регуляторного акта необмежений, зміни та доповнення будуть вноситись за потребою у відповідності до змін законодавства України

 9.Показники результативності регуляторного акта

Цей розділ містить перелік показників, які характеризують наслідки дії регуляторного акта. Саме на підставі порівняння цих показників та отриманих у подальшому даних (при проведенні базового, повторного та періодичного відстежень, можна буде зробити висновок про досягнення очікуваних результатів та досягнення цілей регулювання).

Для визначення результативності регуляторного акта пропонується встановити такі статистичні показники:

1.Кількість суб'єктів господарювання, на яких поширюватиметься дія регуляторного акта.

2.Розмір коштів і час, що витрачатимуться суб'єктами господарювання,  пов'язаними з виконанням вимог регуляторного акта.

3.Динаміка кількості укладених договорів на послуги з вивезення побутових відходів.

4.Рівень поінформованості суб'єктів господарювання з основних положень регуляторного акта.

 10.Заходи відстеження результативності регуляторного акта

Відстеження результативності проекту рішення Старосинявської селищної ради «Про затвердження тарифів на вивезення твердих побутових відходів» здійснюватиметься шляхом аналізу статистичної інформації.

Базове відстеження результативності даного регуляторного акта буде проведено до дня набрання чинності чинного регуляторного акта.

Повторне відстеження результативності буде здійснено через рік після набуття чинності даним регуляторним актом.

Періодичне відстеження результативності, буде здійснюватися раз на кожні три роки, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження цього регуляторного акта, протягом строку його дії.

У разі виявлення неврегульованих та проблемних питань, шляхом аналізу якісних та кількісних показників дії цього регуляторного акта, будуть вноситись відповідні зміни.     

Зауваження та пропозиції від суб’єктів господарювання та населення приймаються у письмовому вигляді до 14.00 год. 21 червня 2021 року за адресою: смт. Стара Синява, вул.Толстого, 17, та на електронну адресу селищної ради selichna_ss@ukr.net.

 

Голова селищної ради                                                        Віталій ЗДЕБСЬКИЙ

ПРОЕКТ РІШЕННЯ Про затвердження тарифів  на вивезення твердих побутових

відходів