ПРО ДОКУМЕНТИ, ЩО ПОСВІДЧУЮТЬ ОСОБУ
«В період карантинних заходів, міграційна служба не застосовуватиме штрафів до іноземців та громадян України, які вчасно не переоформили свої документи»- начальник УДМС області Олег Паньков.
1) Олеже Михайловичу, в період запровадження обмежувальних заходів, розкажіть, будь ласка, за яким графіком роботи працює міграційна служба області?
- В умовах проведення карантинних заходів міграційна служба області не припинила своєї роботи та забезпечує надання населенню адміністративних послуг. Варто зазначити, що на період заходів, ці послуги є обмеженими, надаються за встановленим графіком роботи та у виключних випадках.
2) Про які саме випадки йдеться?
Мешканці області можуть звернутись до територіальних підрозділів Управління у разі:
- оформлення паспорта громадянина України у формі ID-картки замість втраченого або викраденого (у тому числі замість втраченого або викраденого паспорта-книжечки);
- оформлення ID-картки у разі невідкладної необхідності для отримання публічних, адміністративних та фінансових послуг;
- вклеювання фотокарток до паспорта громадянина України у формі книжечки по досягненню особою відповідного віку;
- оформлення паспортів громадянина України для виїзду за кордон у зв’язку з необхідністю термінового виїзду за кордон, пов’язаною з нагальною потребою в лікуванні від’їжджаючого, від’їздом особи, яка супроводжує тяжкохворого, чи смертю родича, який проживав за кордоном;
- оформлення посвідок на тимчасове і постійне проживання для іноземців та осіб без громадянства у разі невідкладної необхідності для отримання публічних, адміністративних та фінансових послуг.
При цьому отримання виготовлених документів, сформованих довідок і витягів відбувається у звичайному порядку, згідно встановленого режиму роботи територіальних підрозділів області. Звертаю увагу тих громадян, які здійснили попередню оплату адміністративних послуг: квитанція є дійсною, тому вони зможуть скористатися нею пізніше – після скасування карантину.
3) Куди мешканці області можуть звертатись у разі виникнення питань, що входять до компетенції міграційної служби?
- Без нагальної потреби звертатися до підрозділів Міграційної служби у період протиепідемічних заходів не варто. Усі необхідні консультації можна отримати дистанційно, не ризикуючи власним здоров'ям. Зокрема, звернутися до Управління можна електронною поштою, через офіційну сторінку у соціальній мережі Facebook або у телефонному режимі. На час карантину ми посилили “гарячу лінію”, щоб оперативно консультувати населення з міграційних питань. Усі контактні дані є на нашому сайті.
4) Як бути українцям чи іноземним громадянам у разі порушення строків звернення до Міграційної служби, що тягне за собою адміністративну відповідальність?
- Наразі зроблено усе для того, щоб іноземці не хвилювалися за свій міграційний статус в Україні, а також, щоб наші співгромадяни не наражалися на адміністративну відповідальність за порушення визначених законом строків звернення за отримання адміністративних та інших послуг.
Прийнятий 17 березня Закон України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)” встановлює тимчасову на період дії карантину та протягом 30 днів з дня його відміни заборону на притягнення до відповідальності іноземців, які не встигли оформити чи поновити документи на право проживання в Україні або вчасно виїхати через запровадження карантину. Тобто, іноземці зможуть врегулювати питання свого перебування в Україні протягом місяця після скасування карантину. Варто зазначити, що наведені норми стосуються виключно іноземців та осіб без громадянства, які станом на початок карантинних заходів перебували в Україні на законних підставах.
Також не будуть притягненні до відповідальності громадяни України, котрі під час карантину не владнали питання зі своїми паспортами. Наприклад, якщо вам виповнилося 25 чи 45 років і ви мали б упродовж місяця вклеїти нове фото до паспортної книжечки, або ж ви одружилися, змінили прізвище і мали б замінити паспорт – ви маєте законне право не наражати себе і своїх близьких на небезпеку та зробити це після закінчення карантинних заходів. Від дня припинення карантину перебіг строків продовжується з урахуванням часу, що минув до його зупинення, тому необхідності звертатися до Міграційної служби саме зараз, у період обмежувальних заходів - немає як у наших громадян, так і в іноземців.
5) Що робити власникам готових документів? Скільки часу є на те, щоб їх забрати?
- На видачу готових документів зараз працюють абсолютно всі територіальні підрозділи області. Проте звертатися до них без нагальної потреби не обов’язково, адже паспортні документи зберігаються у підрозділах протягом року, тому рекомендуємо їх забрати після завершення протиепідемічних заходів.
6) А як щодо захисту працівників у підрозділах Міграційної служби?
- Наші фахівці під час обслуговування громадян суворо дотримуються рекомендацій МОЗ – використовують засоби індивідуального захисту, щоб зберегти своє здоров’я і не наражати на небезпеку оточуючих. Усі підрозділи забезпечені санітайзерами, робочі поверхні електронних приладів для верифікації особи під час оформлення біометричних документів також регулярно обробляються дезінфікуючими засобами. Ми обмежуємо кількість відвідувачів, які одночасно знаходяться у підрозділі. На взаємне ставлення сподіваємося і від заявників наших послуг – користуйтеся захисною маскою, гумовими рукавичками. Не створюйте скупчення людей біля входу до підрозділу та пам’ятайте про необхідність дотримання безпечної відстані між людьми (щонайменше 1,5 метри). Подбайте про власну безпеку, бережіть себе та своїх рідних і будьте здорові!