Шановні жителі Старосинявщини, споживачі КП «Старосинявський центральний водоканал №1»
Згідно зі статтею 1 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», плата за абонентське обслуговування — платіж, який споживач сплачує виконавцю комунальної послуги за індивідуальним договором про надання комунальних послуг у багатоквартирному будинку.
Детально, що входить до житлово-комунальних послуг, які надає КП «Старосинявський центральний водоканал №1» - забезпечення водопостачання і водовідведення.
Споживачі також щомісяця вносять плату за надані Водоканалом послуги згідно ст. 9 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» (далі - Закон).
Відповідальність за непогашену комунальну заборгованість стала жорсткою. З 9 червня 2018 року були введені в дію положення Закону України «Про житлово-комунальні послуги» щодо посилення відповідальності споживача за непогашену заборгованість, Закон передбачає нарахування пені за кожний день її прострочення, обмеження та припинення надання послуги в цілому.
Пеня за несвоєчасну оплату житлово-комунальних послуг вводитиметься в Україні з 1 травня 2019 року (в розмірі, встановленому в договорі, але не вище 0,01% суми боргу за кожен прострочений день після того, як вичерпано термін оплати), однак вона не буде нараховуватися тим, кому не було надано субсидію або є заборгованість із заробітної плати.
п.5 ч.1 ст. 8 визначає, що Водоканал має право припинити/зупинити надання комунальних послуг у разі їх неоплати або оплати не в повному обсязі в порядку і строки, встановлені законом та договором у разі непогашення в повному обсязі заборгованості за спожиті комунальні послуги протягом 30 днів з дня отримання споживачем попередження від виконавця. Таке попередження надсилається споживачу не раніше наступного робочого дня після спливу граничного строку оплати комунальної послуги, визначеного законодавством та/або договором про надання відповідної комунальної послуги.
Обмеження (припинення) надання відповідної комунальної послуги здійснюється виконавцем у присутності представника особи, яка здійснює технічне обслуговування внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку, що забезпечують надання відповідної комунальної послуги, а також управителя або посадової особи чи працівника об’єднання співвласників багатоквартирного будинку, якщо управління багатоквартирним будинком здійснюється відповідно управителем або об’єднанням співвласників багатоквартирного будинку. Неприбуття зазначених осіб, які заздалегідь були попереджені виконавцем про день та час здійснення обмеження (припинення) надання комунальної послуги, не є перешкодою для здійснення виконавцем обмеження (припинення) надання комунальної послуги споживачу.
Що робити для погашення боргу?
Не платити за надані послуги — не вихід. Це тільки загострить ситуацію, а не вирішить її. Тож радимо, для початку, звернутись до постачальника послуг (КП «Старосинявський центральний водоканал №1») із зверненням щодо роз’яснення нарахованих платежів. Якщо суму боргу сплатити не можливо, - намагайтесь укласти договір про реструктуризацію боргу.