РОЗВИТОК ОСОБИСТОСТІ ДИТИНИ У ГРІ
У наш час особливо гостро постає питання ігрової діяльності дітей початкової ланки, тому що раніше основний акцент було зроблено на навчальні заняття і менше уваги приділяється грі. Але, як зазначав Л.Виговський, «… гра вчить розумній і свідомій поведінці. Вона є першою школою думки для дитини». Саме ігровим технологіям в березні 2019 року на базі Пилявської ЗОШ І-ІІІ ст. «Школі сприянню здоров’я та козацького гарту» був присвячений семінар-практикум вчителів початкових класів, «Ігрові технології, як унікальна форма навчання молодших школярів», метою якого було забезпечення комфортних умов навчання, за яких учень відчуває свою інтелектуальну досконалість, що робить продуктивною навчальну діяльність, розвиває здібності дітей. .
У вступному слові методист РМК Валентина Ніколаєць, наголосила про важливість використання потенціалу ігрової діяльності для розвитку, навчання та виховання дітей і роль дорослих в цьому процесі. Як написав В.О.Сухомлинський: «Гра – це величезне світле вікно, крізь яке в духовний світ дитини вливається життєдайний потік уявлень, понять про навколишній світ. Гра – це іскра, що засвічує вогник допитливості».
Гра є одним із найцікавіших видів людської діяльності. Граються не лише діти, але і дорослі. Але для дитини гра – це провідна діяльність. Вона є найважливішою і найпривабливішою. Гра для дітей – це їхнє життя, яке не проходить без участі дорослих. І саме від дорослих в першу чергу будуть залежати ігри дитини, предметно-ігрове середовище в якому перебуває дитина та її гармонійний розвиток.
Програма практичної частини семінару була побудована таким чином що, учасники семінару в ролі учнів брали участь у різних видах діяльності.
Зокрема , майстер-клас “Ігрові технології на уроках в початкових класах”провела вчитель вищої категорії Сідорук Л.І., презентація досвіду роботи на тему: “Розвивальні ігри в початкових класах , майстер-клас .»
Використання графічних диктантів на уроках математики” презентувала старший вчитель Польова Н.М. фрагменти відкритих уроків: Інтегрований урок “Козацькому роду нема переводу” вчитель вищої категорії Майдан Г.В., нестандартний урок з предмету “Я досліджую світ” на тему «Домашні улюбленці» вчитель вищої категорії Тимощук Л.Г.
Підсумовуючи роботу Ніколаєць В.П. зазначила, що головна мета НУШ – це створення школи, яка даватиме учням не лише знання, а й уміння застосовувати ці знання у житті. У такій школі мають прислухатися до думки учнів, вчити їх креативно й критично мислити. Важливо, аби основна увага спрямовувалася не на запам’ятовування, а на розвиток компетентностей.
Фрагменти уроків, виховний захід , підготовлені вчителями школи були насичені комунікативними та інтерактивними методами, вправами з інтегрованим змістом, дидактичними іграми та ігровими прийомами.
На семінарі педагоги мали можливість поглибити свої знання щодо методів та прийомів організації ігрової діяльності в початковій школі, побачити нові підходи, методики проведення ігор, оформлення та наповнення розвивально-ігрового середовища, підвищити свою педагогічну майстерність, поринути в атмосферу, яка спонукає людей до розвитку та професійного вдосконалення.
Методкабінет.