Скликання: VIII скликання
Сесія / комісія: *
Тип документу: Проект рішення сесії
Дата: 25.10.2021
Номер документу: *
Назва документу: Про затвердження статуту Комунальної установи «Інклюзивно - ресурсний центр» Старосинявської селищної ради в новій редакції
Прикріплені файли:
  1. Про затвердження статуту Комунальної установи «Інклюзивно - ресурсний центр» Старосинявської селищної ради в новій редакції (0.07 МБ)

ПРОЕКТ

СТАРОСИНЯВСЬКА СЕЛИЩНА РАДА

ХМЕЛЬНИЦЬКОГО РАЙОНУ

ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

вул. Івана Франка 8, смт. Стара Синява, 31400 тел. 2-10- 89 Код ЄДРПОУ 04402824,

e-mail: selichna_ss@ukr.net

 

РІШЕННЯ

 

_______ сесії ___________ скликання

 

_______________ смт Стара Синява № ______

 

Про затвердження статуту

Комунальної установи «Інклюзивно -

ресурсний центр» Старосинявської

селищної ради в новій редакції

 

Відповідно до статей 26, 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст. 20 Закону України «Про освіту», постанови Кабінету Міністрів України від 12 липня 2017 р. №545 «Про затвердження Положення про інклюзивно-ресурсний центр», постанови Кабінету Міністрів України від 21 липня 2021 р. №765 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами», з метою приведення у відповідність до норм чинного законодавства установчих документів Комунальної установи, Старосинявська селищна рада,

 

ВИРІШИЛА:

 

Затвердити статут Комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Старосинявської селищної ради в новій редакції (додається).

2. Директору Комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Старосинявської селищної ради забезпечити державну реєстрацію статуту Комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Старосинявської селищної ради в новій редакції згідно чинного законодавства.

3. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію з питань освіти, культури, молоді, фізкультури і спорту, охорони здоров’я та соціального захисту.

 

Селищний голова Віталій ЗДЕБСЬКИЙ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СТАТУТ

КОМУНАЛЬНОЇ УСТАНОВИ
«ІНКЛЮЗИВНО - РЕСУРСНИЙ ЦЕНТР»
Старосинявської селищної ради

(Нова редакція)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

смт. Стара Синява

2021рік

 

 

 

 

 

І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

 

«ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНИЙ ЦЕНТР» СТАРОСИНЯВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ (далі - Центр) є комунальною установою.

Повне найменування українською мовою: КОМУНАЛЬНА

УСТАНОВА «ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНИЙ ЦЕНТР» СТАРОСИНЯВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ.

Скорочене найменування українською мовою: КУ «ІРЦ» Старосинявської с.р.;

Центр створений рішенням 33 -ї сесії Старосинявської селищної ради від 23 травня 2018 року № 01/2018.

Засновником комунальної установи є Старосинявська селищна рада (далі - Засновник), а уповноваженим ним органом - відділ освіти, молоді, спорту, культури виконавчого комітету Старосинявської селищної ради.

Засновник або уповноважений ним орган здійснює фінансування комунальної установи, його матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі з обладнанням і матеріалами, організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування.

У своїй діяльності інклюзивно-ресурсний центр керується Конституцією України, Конвенцією про права осіб з інвалідністю, Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про професійну (професійно-технічну) освіту», «Про фахову передвищу освіту», «Про вищу освіту», Положенням «Про інклюзивно-ресурсний центр», іншими актами законодавства і цим Статутом.

Юридична адреса Центру: 31400, Хмельницька область, Хмельницький район, смт. Стара Синява, вул. Грушевського, будинок 17.

Центр є юридичною особою, має печатку і штамп, бланки встановленого зразка, може мати самостійний баланс, реєстраційні рахунки в органах Державного казначейства.

Центр є неприбутковою бюджетною установою та не має на меті отримання доходів.

Забороняється розподіляти отримані доходи (прибутки) або їх частини для розподілу серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб.

Доходи (прибутки) Центру використовуються виключно для фінансування видатків на утримання Центру, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених його установчими документами.

II. МЕТА ТА ПРЕДМЕТ ДІЯЛЬНОСТІ

2.1. Центр створений з метою забезпечення права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі у закладах професійної (професійно-технічної) освіти, фахової передвищої освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття освіти, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку особи (далі - комплексна оцінка) та забезпечення їх системного кваліфікованого супроводу.

Відповідно до поставленої мети, предметом діяльності Центру є:

Проведення комплексної оцінки, у тому числі повторної, та здійснення системного кваліфікованого супроводу осіб у разі встановлення у них особливих освітніх потреб;

Надання рекомендацій закладам освіти щодо розроблення індивідуальної програми розвитку особи;

Консультування батьків, інших законних представників особи з особливими освітніми потребами щодо особливостей її розвитку;

Забезпечення участі педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру в: діяльності команди психолого-педагогічного супроводу особи з особливими освітніми потребами; семінарах, тренінгах, майстер-класах для підвищення кваліфікації педагогічних працівників, обміну досвідом тощо;

Залучення (за необхідності) педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру під час засідань психолого-педагогічного консиліуму у спеціальних закладах загальної середньої освіти;

Надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових та інших послуг дітям з особливими освітніми потребами: дітям раннього та дошкільного віку, які не відвідують заклади дошкільної освіти; дітям, які здобувають освіту у формі педагогічного патронажу.

Визначення потреби в асистенті учня та/або супроводі дитини з особливими освітніми потребами в інклюзивному класі (групі);

Визначення рівня підтримки особи з особливими освітніми потребами в закладі освіти;

Надання консультативної, психологічної допомоги, батькам, інтим законними представниками осіб з особливими освітніми потребами у формуванні позитивної мотивації щодо розвитку таких дітей та підвищення обізнаності щодо організації їх навчання і виховання;

Інформування громади щодо діяльності інклюзивно-ресурсного центру та взаємодія з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, закладами освіти, закладами охорони здоров’я, закладами (установами) соціального захисту населення, службами у справах дітей, громадськими організаціями тощо;

Облік осіб, які звернулися до інклюзивно- ресурсного центру, шляхом формування їх електронного переліку;

Підготовка звітної та аналітичної інформації про результати діяльності інклюзивно-ресурсного центру.

Інші функції, що випливають з покладених на Центр завдань.

Центр провадить діяльність з урахуванням таких принципів, як

повага та сприйняття індивідуальних особливостей осіб з особливими потребами, дотримання найкращих інтересів дитини, недопущення дискримінації та порушення прав дитини, конфіденційність, доступність освітніх послуг з раннього віку, міжвідомча співпраця.

ПРАВОВИЙ СТАТУС

Центр є юридичною особою, що утворюється як бюджетна установа.

Центр користується закріпленим за ним комунальним майном на праві оперативного управління.

Центр не здійснює господарську діяльність.

Збитки, завдані Центру внаслідок виконання рішень органів державної влади чи органів місцевого самоврядування, які було визнано судом неконституційними або недійсними, підлягають відшкодуванню зазначеними органами добровільно або за рішенням суду.

Для здійснення діяльності Центр залучає і використовує матеріально-технічні, фінансові, трудові та інші види ресурсів, використання яких не заборонено законодавством.

Власник та уповноважений орган управління не відповідають за зобов'язаннями Центру, а Центр не відповідає за зобов'язаннями власника та уповноваженого органу управління.

Центр має право укладати угоди, набувати майнові та особисті немайнові права, нести обов'язки, бути особою, яка бере участь у справі, що розглядається в судах України.

ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ

Центр має право:

Звертатися у порядку, передбаченому законодавством, до центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, а також підприємств і організацій незалежно від форм власності та підпорядкування, для отримання інформації та матеріалів, необхідних для виконання покладених на Центр завдань.

Укладати господарські угоди з підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності та підпорядкування, а також фізичними особами відповідно до законодавства.

Здійснювати співробітництво з іноземними організаціями відповідно до законодавства.

Залучати підприємства, установи та організації для реалізації своїх статутних завдань у визначеному законодавством порядку.

Здійснювати інші права, що не суперечать чинному законодавству.

Здійснювати оперативну діяльність по матеріально-технічному забезпеченню своєї роботи;

З метою якісного виконання покладених завдань центр зобов’язаний:

У разі виявлення складних життєвих обставин та/або ризику для життя і здоров’я дитини невідкладно інформувати службу у справах дітей за місцем проживання дитини, територіальний підрозділ Національної поліції;

Вносити пропозиції засновнику, уповноваженому органу управління щодо удосконалення діяльності центру, розвитку послуг для осіб з особливими освітніми потребами;

Залучати у разі потреби додаткових фахівців, у тому числі медичних працівників, працівників соціальних служб, фахівців інших центрів, працівників закладів дошкільної освіти (ясел-садків) компенсуючого типу, спеціальних закладів (шкіл-інтернатів), навчально-реабілітаційних центрів, для проведення комплексної оцінки.

Створювати належні умови для високопродуктивної праці, забезпечувати додержання законодавства про працю, правил та норм охорони праці, техніки безпеки, соціального страхування;

V. УПРАВЛІННЯ ЦЕНТРОМ

Управління Центром здійснюється відповідно до цього Статуту та діючого законодавства.

Засновник:

Утворює, реорганізовує та ліквідовує Центр;

Призначає на посаду та звільняє з посади директора Центру;

Заслуховує звіт про діяльність Центру.

Затверджує та змінює склад Центру, штатний розпис Центру, графік роботи Центру.

Департамент освіти та науки облдержадміністрації забезпечує:

проведення повторної комплексної оцінки, зокрема консиліумом із залученням фахівців, які надають психолого-педагогічну допомогу особам з особливими освітніми потребами, в тому числі фахівців Центру;

організацію проведення засідань консиліуму для розгляду заяв батьків ; одного з батьків) або законних представників дитини щодо оскарження висновку про комплексну оцінку та поглиблене психолого-педагогічне обстеження дитини з метою уточнення особливостей її навчально-пізнавальної діяльності, підтвердження або зміни висновку про комплексну оцінку;

адміністрування реєстру осіб, які пройшли комплексну оцінку і перебувають на обліку в Центрі, забезпечуючи захист даних від випадкової втрати або знищення, незаконної обробки, у тому числі незаконного знищення чи доступу до персональних

даних;

адміністрування реєстру навчальних закладів, реабілітаційних установ системи охорони здоров’я, соціального захисту та громадських об’єднань, а також реєстру фахівців, які надають психолого-педагогічну допомогу особам з особливими освітніми потребами, у тому числі фахівців дошкільних навчальних закладів (ясел-садків) компенсуючого типу, спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів), навчально- реабілітаційних центрів, громадських об’єднань;

розгляд звернень стосовно діяльності Центру в установленому законодавством

порядку;

здійснення координації роботи Центру та забезпечення контролю за його діяльністю, дотриманням вимог законодавства та цього Статуту;

здійснення контролю за дотриманням права дітей, у тому числі дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, на інклюзивне навчання;

погодження статуту, штатних нормативів, графіків роботи, кандидатур на посаду директора Центру;

надання рекомендацій органам місцевого самоврядування щодо утворення

Центру;

визначення потреби у фахівцях різних спеціальностей для надання психолого- педагогічної допомоги, формування замовлення на їх підготовку.

5.4. Керівництво діяльністю інклюзивно-ресурсного центру здійснює керівник (директор), який призначається на посаду строком на шість років на конкурсній основі та звільняється з посади засновником інклюзивно-ресурсного центру або уповноваженим ним органом (посадовою особою).

Рішення про проведення конкурсу приймається засновником інклюзивно-ресурсного центру або уповноваженим ним органом (посадовою особою):

одночасно з прийняттям рішення про утворення нового інклюзивно-ресурсного центру;

не менш як за два місяці до завершення строкового трудового договору, укладеного з керівником (директором) інклюзивно-ресурсного центру;

не пізніше ніж протягом десяти робочих днів з дня дострокового припинення договору, укладеного з керівником (директором) інклюзивно-ресурсного центру, чи визнання попереднього конкурсу таким, що не відбувся.

Конкурс на посади керівника (директора) інклюзивно-ресурсного центру проводиться відповідно до положення про конкурс, затвердженого засновником або уповноваженим ним органом (посадовою особою).

5.4.1. На посаду керівника (директора) інклюзивно- ресурсного центру призначається особа, яка має вищу освіту не нижче освітнього ступеня магістра (спеціаліста) за спеціальністю “Спеціальна освіта”, (“Корекційна освіта”, “Дефектологія”) або “Психологія” (“Практична психологія”) та стаж педагогічної та/або науково- педагогічної роботи не менш як п’ять років та яка пройшла конкурсний відбір і визнана переможцем конкурсу відповідно до порядку, затвердженого засновником інклюзивно-ресурсного центру.

5.5. Права, обов’язки і відповідальність керівника (директора), умови його матеріального забезпечення, інші умови найму визначаються контрактом.

5.6. Керівника (директора) Центру може бути звільнено достроково на передбачених контрактом підставах відповідно до законодавства.

Керівник (директор) Центру:

Планує та організовує роботу центру, видає відповідно до компетенції накази, контролює їх виконання, затверджує посадові інструкції фахівців центру;

Призначає на посаду працівників інклюзивно-ресурсного центру, звільняє їх із займаної посади відповідно до законодавства, затверджує посадові інструкції працівників інклюзивно-ресурсного центру, заохочує працівників інклюзивно-ресурсного центру і накладає на них дисциплінарні стягнення;

Представляє Центр у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями;

Створює належні умови для продуктивної праці фахівців центру, підвищення їх фахового і кваліфікаційного рівня, впровадження сучасних методик проведення психолого-педагогічної оцінки, новітніх технологій надання психолого-педагогічної допомоги дітям з особливими освітніми потребами;

Може вносити засновнику інклюзивно-ресурсного центру пропозиції щодо підвищення ефективності діяльності інклюзивно-ресурсного центру.

Укладає колективний договір з працівниками Центру;

Розпоряджається за погодженням із засновником в установленому порядку майном центру та його коштами, затверджує кошторис, укладає цивільно-правові угоди, забезпечує ефективність використання фінансових та матеріальних ресурсів центру;

Залучає юридичних та фізичних осіб до виконання завдань інклюзивно-ресурсного центру шляхом укладення з ними цивільно-трудових договорів відповідно до своєї компетенції;

Видає відповідно до компетенції накази, контролює їх виконання;

Діє від імені інклюзивної-ресурсного центру без довіреності;

Забезпечує охорону праці, дотримання законності у діяльності центру;

5.6.13. Подає засновнику річний звіт про діяльність Центру;

5.6.14. Вирішує інші питання діяльності Центру у відповідності із законодавством.


 

VI. КАДРОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

Діяльність інклюзивно-ресурсних центрів забезпечують педагогічні працівники - керівник (директор), завідувач філії (за наявності філії), фахівці (консультанти) інклюзивно-ресурсного центру (практичні психологи, вчителі-реабілітологи, вчителі-логопеди, інші вчителі-дефектологи).

Штатний розпис інклюзивно-ресурсного центру передбачає посади інших працівників (адміністратор інклюзивно-ресурсного центру, головний бухгалтер, бухгалтер, медсестра, юрист, водій тощо), які забезпечують господарсько-обслуговуючу та іншу діяльність інклюзивно-ресурсного центру.

Штатний розпис інклюзивно-ресурсного центру затверджує його засновник відповідно до законодавства. До штатного розпису інклюзивно-ресурсного центру додаткові посади вводяться за рахунок спеціального фонду.

На посади педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру призначаються особи, які є громадянами України, вільно володіють державною мовою, мають вищу педагогічну (психологічну) освіту ступеня магістра (спеціаліста) за спеціальностями «Спеціальна освіта» («Корекційна освіта», «Дефектологія») або «Психологія («Практична психологія»), стаж педагогічної та/або науково- педагогічної роботи не менш як два роки у порядку, встановленому законодавством..

Призначення на посади педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру здійснюється керівником (директором) інклюзивно-ресурсного центру.

Обов’язки керівника (директора) та інших працівників інклюзивно-ресурсного центру визначаються відповідно до законодавства та посадових інструкцій, затверджених керівником (директором) інклюзивно-ресурсного центру.

На педагогічних працівників інклюзивно-ресурсних центрів поширюються умови оплати праці, умови надання щорічних відпусток та інші пільги, встановлені законодавством для педагогічних працівників спеціальних закладів загальної середньої освіти.

Тривалість робочого тижня педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру складає 36 годин на тиждень та включає час, необхідний для виконання ними завдань інклюзивно-ресурсного центру, визначених Положенням про інклюзивно-ресурсний центр, та посадових обов’язків, передбачених трудовим договором та/або посадовою інструкцією, зокрема: проведення комплексної оцінки; здійснення системного кваліфікованого супроводу; надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг; провадження інших видів діяльності, що забезпечують виконання завдань інклюзивно-ресурсного центру, визначених Положенням про інклюзивно-ресурсний центр;

Для надання психолого-педагогічної допомоги в центрі вводяться такі посади фахівців (консультантів):

6.7.1. Фахівця (консультанта) вчителя-логопеда;

Фахівця (консультанта) вчителя-дефектолога;

Фахівця (консультанта) практичного психолога;

Фахівця (консультанта) вчителя лікувальної фізкультури.

Посада прибиральника приміщень центру вводиться з розрахунку 0,5 штатної одиниці на кожні 200 кв. метрів площі, що прибирається.

За наявності автотранспортних засобів (автобусів) вводиться посада водія.

Кількісний склад фахівців центру визначається з урахуванням потреб територіальних особливостей, кількості дітей з особливими освітніми потребами.

ФІНАНСОВО - ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ

Матеріально-технічна база центру включає будівлі, споруди, приміщення, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, інші матеріальні цінності, вартість яких відображена у балансі.

Майно, закріплене за центром, належить йому на праві оперативного управління та не може бути вилученим, якщо інше не передбачено законодавством.

Фінансово-господарська діяльність центру провадиться відповідно до бюджетного законодавства, законодавства про освіту та інших нормативно-правових актів.

Джерелами фінансування інклюзивно-ресурсного центру є кошти засновника, благодійні пожертви юридичних та фізичних осіб, інші джерела, не заборонені законодавством, у тому числі кошти, одержані за надання додаткових освітніх та інших платних послуг, благодійні внески, гранти, дарунки, інші надходження, одержані від юридичних та фізичних осіб.

Інклюзивно-ресурсний центр має право надавати платні послуги відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 р. № 796 «Про затвердження переліку платних послуг, які можуть надаватися закладами освіти, іншими установами та закладами системи освіти, що належать до державної і комунальної форми власності» (Офіційний вісник України 2010 р., № 67, ст. 2410; 2018 р., №68, ст. 2289, №70, ст. 2369; 2019 р., №60, ст. 2066; 2021 р., №3, ст. 158.

Надходження, отримані інклюзивно-ресурсним центром за надання платних послуг та за рахунок інших додаткових джерел фінансування, у встановленому законодавством порядку використовуються для забезпечення діяльності інклюзивно-ресурсного центру, передбаченої його установчими документами

Інклюзивно-ресурсний центр самостійно розпоряджається надходженнями від надання платних послуг та інших додаткових джерел фінансування,

Центр самостійно здійснює оперативний, бухгалтерський облік, веде статистичну, бухгалтерську та іншу звітність і подає її органам, уповноваженим здійснювати контроль за відповідними напрямами діяльності Центру у визначеному законодавством порядку.

Керівництво Центру несе відповідальність перед власником, уповноваженим органом управління та перед іншими органами за достовірність та своєчасність подання фінансової, статистичної та іншої звітності.


 

VIII. ПРИПИНЕННЯ ЦЕНТРУ

Діяльність Центру припиняється в результаті його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. Рішення про реорганізацію або ліквідацію центру приймається засновником. Припинення діяльності Центру здійснюється комісією з припинення (комісією з реорганізації, ліквідаційною комісією), утвореною в установленому законодавством порядку.

Під час реорганізації Центру його права та обов’язки переходять до правонаступника, що визначається Засновником.

Центр вважається реорганізованим (ліквідованим) з дня внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відповідного запису в установленому порядку.

IX. ВНЕСЕННЯ ЗМІН ТА ДОПОВНЕНЬ ДО СТАТУТУ

9.1.Зміни та доповнення до цього Статуту у разі потреби вносяться Засновником шляхом викладення його у новій редакції та реєструються в установленому законом порядку.